Grafika Komputerowa

Koło Naukowe „Grafika Komputerowa” przy Instytucie Informatyki zajmuje się badaniami i projektami z zakresu grafiki komputerowej, obejmującymi technologie 2D oraz 3D. Działalność koła obejmuje pracę nad grafiką rastrową, programowanie graficzne oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i silników graficznych.

Główne obszary działalności:

  • Grafika 2D i 3D – Tworzenie i edycja modeli, animacji oraz wizualizacji w dwóch i trzech wymiarach.
  • Grafika rastrowa – Praca z obrazami rastrowymi, ich obróbka oraz optymalizacja przy użyciu programów takich jak Photoshop, GIMP czy Krita.
  • Unreal Engine – Realizacja projektów w silniku Unreal, stosowanym do tworzenia zaawansowanych, realistycznych środowisk 3D.
  • Unity – Tworzenie gier i aplikacji w silniku Unity, który umożliwia projektowanie interaktywnych aplikacji multimedialnych.
  • DirectX – Programowanie graficzne z użyciem DirectX, platformy służącej do tworzenia grafiki komputerowej na systemach Windows.

Koło prowadzi działalność badawczo-projektową, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności praktycznych związanych z grafiką komputerową i programowaniem w tej dziedzinie.

Kontakt

Patronat

nazwa instytucji lub imię nazwisko

Opiekun koła

mgr inż. Mariusz Marek

Zarząd koła

imię nazwisko – przewodniczący
imię nazwisko – wiceprzewodniczący
imię nazwisko – sekretarz

Skip to content