Koło Naukowe „Grafika Komputerowa” przy Instytucie Informatyki zajmuje się badaniami i projektami z zakresu grafiki komputerowej, obejmującymi technologie 2D oraz 3D. Działalność koła obejmuje pracę nad grafiką rastrową, programowanie graficzne oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i silników graficznych.
Główne obszary działalności:
Grafika 2D i 3D – Tworzenie i edycja modeli, animacji oraz wizualizacji w dwóch i trzech wymiarach.
Grafika rastrowa – Praca z obrazami rastrowymi, ich obróbka oraz optymalizacja przy użyciu programów takich jak Photoshop, GIMP czy Krita.
Unreal Engine – Realizacja projektów w silniku Unreal, stosowanym do tworzenia zaawansowanych, realistycznych środowisk 3D.
Unity – Tworzenie gier i aplikacji w silniku Unity, który umożliwia projektowanie interaktywnych aplikacji multimedialnych.
DirectX – Programowanie graficzne z użyciem DirectX, platformy służącej do tworzenia grafiki komputerowej na systemach Windows.
Koło prowadzi działalność badawczo-projektową, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności praktycznych związanych z grafiką komputerową i programowaniem w tej dziedzinie.